اگر به دنبال تاریخ دقیق روز ولنتاین سال ۹۸ – روز ولنتاین ۲۰۲۰ چند شنبه است – روز ولنتاین سال ۲۰۲۰ کی میشه – تاریخ روز عشق سال ۹۸ – روز عشق در ایران چه روزی است – روز عشق مصادف با چه روزی است – روز عشق امسال ایرانی ها چه روزی است – روز عشق ۹۸ در تقویم شمسی چه روزی است – روز ولنتاین ۹۸ چندمه هستید پیشنهاد می کنم این پست از سایت فوتوگرافد را از دست ندید که تاریخ دقیق روز عشق سال ۱۳۹۸ – ۲۰۲۰ در تقویم شمسی و قمری را قرار دادیم .

سایت فوتوگرافد فرا رسیدن  روز عشق ۲۰۲۰ را به همه مسیحیان جهان تبریک می گوید

روز ولنتاین 98 چه روزی است - تاریخ دقیق روز ولنتاین 2020

 

روز ولنتاین ۹۸ چه روزی است – تاریخ دقیق روز عشق ۲۰۲۰

روز ولنتاین (valentine) معروف به روز عشاق که صدها سال پیش در بین مسحیان جهان و کشورهای غربی هر ساله با مراسم جشنی برگزار می شود. با ما همراه باشید تا از تاریخ دقیق و تاریخچه این روز مطلع شوید.

 

این مطلب را هم ببیند!  ولنتاین | متن تبریک ولنتاین برای عشقم – متن و جملات عاشقانه تبریک ولنتاین

تاریخ دقیق ولنتاین در تقویم 98

تاریخ دقیق روز عشق در تقویم ۹۸ مصادف است با :

جمعه ، ۲۵ بهمن [ دَلو ] ۱۳۹۸

۲۵ / ۱۱ / ۱۳۹۸

 

تاریخ دقیق ولنتاین در تقویم 2020 میلادی

تاریخ دقیق ولنتاین در تقویم ۲۰۲۰ میلادی مصادف است با

۲۰۲۰ February 14 , Friday

۱۴ – ۲ – ۲۰۲۰

 

تاریخ دقیق ولنتاین در تقویم 1441 قمری

تاریخ دقیق روز عشق در تقویم ۱۴۴۱ قمری مصادف است با :

الجمعه ، ۱۹ جمادی الثانی ۱۴۴۱

۱۹ / ۶ / ۱۴۴۱

 

ولنتاین چه روزی است ؟

ولنتاین چه روزی است ؟

در افسانه‌ها آمده‌ است در سده سوم میلادی در روم باستان یکی از پادشاهان به این نتیجه رسید که مردان جوان مجرد جنگجویان بهتری هستند چون قیدی به زن، فرزند و خانواده ندارند از این رو ازدواج را برای مردان جوان ممنوع کرد…

روز ولنتاین (valentine) معروف به روز عشاق که صدها سال پیش در بین مسیحیان جهان و کشورهای غربی هر ساله با مراسم جشنی برگزار می شود.

تاریخ ولنتاین ۲۰۲۰ در تقویم میلادی ۱۴ ماه فوریه است و در تقویم شمسی ولنتاین ۱۳۹۸ در تاریخ روز ۲۵ بهمن ماه روز جمعه (۱۳۹۸/۱۱/۲۵) است

 

این مطلب را هم ببیند!  متن چهارشنبه‌سوری ۹۸ | جوک‌های خنده‌دار | فوتوگرافد

تاریخچه و افسانه روز ولنتاین

تاریخچه و افسانه روز ولنتاین

در افسانه‌ها آمده‌است در سده سوم میلادی در روم باستان یکی از پادشاهان به این نتیجه رسید که مردان جوان مجرد جنگجویان بهتری هستند چون قیدی به زن، فرزند و خانواده ندارند از این رو ازدواج را برای مردان جوان ممنوع کرد.

در این میان کشیشی بنام « والنتین» به صورت مخفیانه پسران جوان را با دخترهای محبوب‌شان عقد می‌کرد که در نهایت توسط پادشاه به اعدام محکوم می‌شود.

حالا اینکه این ماجرا چه قدر واقعی است هنوز سند مشخصی برایش پیدا نشده‌است و اینکه چرا ۱۴ فوریه به این روز نامگذاری شده‌است هم باز مشخص نیست و اینکه چرا از نمادهای ولنتاین عروسک‌ خرس بزرگ است از نامشخص‌ترین اتفاقات این روز است.

اما چیزی که مشخص است هرساله این روز در کشور ما روز به روز جدی‌تر برگزار می‌شود و تعداد نمادهای بیشتری پیدا می‌کند به طوری که از اواسط بهمن ماه چهره بسیاری از فروشگاه‌های شهر کاملا به رنگ قرمز در می‌آید و پول‌های زیادی خرج نمادهای این روز می‌شود تا ابراز محبتشان را با خریدن خرس‌های غول پیکر به هم ثابت کنند.

این مطلب را هم ببیند!  عکس نوشته محرم | عکس نوشته محرم نزدیکه | عکس محرم برای پروفایل

 

روز عشق ایرانی :

نزدیک شدن به روز ولنتاین در همه مغازه های و خیابان های در ایران پر شده از کالاهای مرتبط با روز ولنتاین این در حالی است که هزاران سال قبل ولنتاین مسیحی ایرانیان باستان روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان) داشتند. تاریخ روز سپندارمذگان یا روز عشق در روز ۵ اسفند ماه می باشد.

فلسفه روز عشق به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه را ۳۰ روز حساب می کردند و هر ماه ها یک اسم داشتند و هریک از روزهای ماه نیز یک اسم داشتند.

سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می کردند.

۱/۵ - (۱ امتیاز)